Chatbot

De chatbot is een van de nieuwste ontwikkelingen op het internet, waarvan de populariteit gestaag groeit.

Een chatbot is een virtueel persoon dat doormiddel van normale taal een gesprek kan voeren met mensen die achter de computer zitten. Het is een simulatieprogramma dat zo goed mogelijk antwoord geeft op vragen die mensen hebben.

Vaak worden deze chatbots gebruikt op een site als een soort gastvrouw om zo mensen te begeleiden met het bezoeken van de website. Ook zijn veel chatbots aan te melden bij MSN Messenger waar er met ze gechat kan worden.

Ook worden chatbots ingezet op bepaalde projecten om zo vragen te beantwoorden van geïnteresseerden. Dit betekent dat veel leeftijdgroepen in contact kunnen komen met een chatbot, al is er over het algemeen nog maar weinig bekend over dit middel bij de mensen.

Klik hier voor een website die de chatbot gebruikt als een soort gastvrouw voor de website. Ook kun je hier een link vinden voor een website waar je een gesprek aan kunt gaan met de populaire chatbot Marieke.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.