Jongeren monitoren: de gemeente op Hyves

Hoe kun je op een goedkope (gratis), makkelijke en laagdrempelige manier in contact komen met jongeren? Wij zeggen: Hyves Maak een 'groepshyve' aan voor de stad Eindhoven en maak je vooral niet druk over de exacte inhoud. Zorg er alleen voor dat je in eerste instantie wat (jonge) mensen lid maakt van de pagina. Jonge medewerkers (zo ook wij als stagiaires) kennen hyves vaak wel en maken er ook regelmatig gebruik van. En denk ook eens aan kinderen van medewerkers.

Verwacht niet dat je binnen een week al 1000 leden hebt. Zoiets moet de kans krijgen zich te ontwikkelen. Mensen zien vaak bij anderen dat er een groepshyve van Eindhoven is en melden zich daardoor óók aan. Dat heeft wat tijd nodig.

Inhoud
Hyves biedt de mogelijkheid om 'polls' te plaatsen (soort verkiezing, net als op pino), daar kun je zo af en toe wat stellingen op plaatsen over onderwerpen die voor jongeren interessant zijn.

Je kunt een agenda bijhouden; niet met raadsvergaderingen, maar misschien met events in Eindhoven. Dat triggert jongeren om de groepshyve vaker te bezoeken. En bovendien kunnen jongeren die agenda zelf aanvullen.

Je kunt foto's en video's op de site plaatsen. En bovendien kunnen anderen dat ook! Schrijf eens een verkiezing uit voor 'de gekste foto van Eindhoven' en verloot een digitale camera onder de beste inzendingen.

Niet doen
Je kunt ook e-mail gaan versturen naar iedereen die lid is van de groepshyve, maar jongeren zitten daar niet echt op te wachten. Bovendien hoeft het er niet dik bovenop te liggen dat de groephyve van Eindhoven door de gemeente gemaakt is.

Gebruik het juist als monitoringsinstrument om te kijken wat er leeft onder jongeren.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.