Hyves

Hyves is een internetdienst die erg veel gebruikt wordt onder jongeren. Via dit netwerk kun je een eigen site aanmaken door het invullen van je eigen profiel. Daarna kun je beginnen met het uitnodigen van vrienden. Iedereen die een profiel heeft aangemaakt kan zich toevoegen aan jouw vriendenlijst.

Zo ontstaat er een groot netwerk van mensen die je kent, of die je via via kent. Al deze mensen kunnen berichtjes voor je achterlaten op de site of de foto's bekijken die je op je profiel hebt gezet. Maar ook is er ruimte voor een weblog, advertenties en filmpjes.

Maar er zijn meer mogelijkheden, bijvoorbeeld het maken van een groepshyve. Deze hyve gaat over een specifiek onderwerp. Hier kan iedereen zich op aanmelden en zo aan informatie komen of meedoen met discussies in een forum. Dit is een makkelijke manier om veel mensen tegelijk te bereiken. Via mailtjes naar alle leden of aankondigingen in de agenda kan iedereen op de hoogte blijven van wat er speelt rondom het onderwerp.

Het netwerk breidt zich erg snel uit en begint ook al de interesse te wekken van dertigers. Niet zomaar een hype dus.

Klik op de hier voor een groepshyve over de gemeente Groningen, zo is goed te zien wat voor mogelijkheden Hyves heeft voor een gemeente.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.