Second Life

Second Life is een virtuele wereld op internet waarin mensen die zich ervoor aanmelden een tweede leven kunnen leiden. In dit virtuele leven kan men zijn eigen uiterlijk aanpassen, huizen bouwen en andere voorwerpen ontwerpen.

Het verschil met andere soortgelijke programma's is dat de deelnemers in Second Life echt geld kan verdienen. Door spullen te maken en te verkopen aan andere mensen kan men Linden-dollars verdienen die om te zetten zijn naar echt geld. Daardoor zijn er mensen al echt rijk geworden, vooral op het gebied van beleggen.

Niet alleen individuen maar ook veel bedrijven en organisaties hebben zich gevestigd op Second Life. ABN-Amro heeft er een bank geplaatst en de Gemeente Den Haag zette een strandtent op. Hier is door deze organisaties veel geld ingestoken, maar nog nergens is bewezen dat dit het ook echt waard is.

Door het echte geld en de bestaande bedrijven loopt deze virtuele wereld steeds meer parallel met de echte wereld. Het einde is dan ook nog lang niet in zicht. De vraag is of het organiseren van bedrijven of organisaties in Second Life een goede zet is of dat men er in doorslaat met als gevolg een negatief resultaat.

Hieronder is het kantoor te zien van ABN-Amro in Second Life.

secondlifeabn.jpg

Meer informatie of een kijkje nemen? http://www.secondlife.nl

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.