Stap 1 - Soort informatie

Wat voor soort informatie ga je communiceren? Maak een keuze in onderstaande matrix. Bekijk daarvoor ook eerst de voorbeelden.

communicatie naar alle burgers in de gemeente (algemeen) communicatie naar een specifieke groep burgers (specifiek)
communicatie over bestaande informatie (permanent) x x
communicatie over nieuwe informatie (occasioneel) x x

Voorbeelden

  • Communicatie van bestaande informatie naar alle burgers in de gemeente —> Informatie over bestaande regelingen: paspoorten, adoptie, huwelijk, geboorte, belastingen, vergunningen, etcetera.
  • Communicatie van bestaande informatie naar specifieke groepen burgers in de gemeente —> Informatie over bestaande regelingen voor specifieke groepen in de gemeente (nieuwkomers, mensen in een bepaalde wijk of stadsdeel, of ouderen, allochtonen, gehandicapten, etcetera).
  • Communicatie van nieuwe informatie naar alle burgers in de gemeente —> Informatie over nieuwe of veranderde wetten, initiatieven of procedures die alle burgers in de gemeente aangaan. Maar ook: evenementen en andere activiteiten in de sfeer van stadspromotie.
  • Communicatie van nieuwe informatie naar specifieke groepen burgers in de gemeente —> Informatie over nieuwe of veranderde wetten, initiatieven of procedures die gelden voor specifieke groepen in de gemeente (nieuwkomers, mensen in een bepaalde wijk of stadsdeel, of ouderen, allochtonen, gehandicapten, etcetera).

Een uitgebreidere uitleg of achtergrondinformatie nodig? Klik hier

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.